Stichting V.V. De

Default

Waarom zijn stichtingen en foundations zo ontzettend belangrijk geworden in onze historie? Lees er alles over!

Kay Woods

De Heritage Foundation is een conservatieve “denktank” gevestigd in Washington, D.C. Opgericht in 16 februari 1973 door Paul Weyrich, Edwin Feulner en Joseph Coors. De stichting nam een leidende rol in de conservatieve beweging op zich tijdens het presidentschap van Ronald Reagan.

De missie van Heritage Foundation is “het formuleren en bevorderen van een conservatief overheidsbeleid dat gebaseerd is op de principes van vrij ondernemerschap, beperkte overheid, individuele vrijheid, traditionele Amerikaanse waarden en een sterke nationale defensie”. Het onderzoekt, publiceert, geeft lezingen over, en markten rechtse overheidsbeleid. Erfgoed ondersteunt op geloof gebaseerde initiatieven, schoolvouchers, een verbod op abortus, het omverwerpen van positieve actieprogramma’s.

Stichtingen voor klimaatverandering

Klimaatverandering: De Heritage Foundation blijft erbij dat “Wetenschap moet worden gebruikt als een instrument om het klimaatbeleid te sturen”, maar gebruikt vaak retoriek zoals “verre van geregeld” om twijfel te zaaien over de klimaatwetenschap. Een erfgoedrapport beweerde zelfs dat “de enige consensus over de dreiging van de klimaatverandering die tegenwoordig lijkt te bestaan, is dat er geen consensus bestaat”. Senior beleidsanalist Ben Lieberman heeft gezegd dat “de opwarming van de aarde duidelijk geen crisis is en niet als zodanig moet worden aangepakt.

Er zijn veel verschillende stichtingen en foundations die mensen verder helpen

De Heritage Foundation staat achter het streven naar Charter Schools (en schoolvouchers). Deze programma’s nemen geld van openbaar onderwijs en trechter het aan bedrijven, en betalen voor privé schoolonderwijs voor de rijken. Critici van charterscholen zeggen dat deze bedrijven beknibbelen op de kosten van het onderwijs, zoals het inhuren van onervaren leerkrachten, zodat ze winst kunnen maken. Ze hebben ook gepleit voor een gebed in scholen amendement, en zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de propaganda-stijl tekstboeken in Texas. Texaanse studenten lezen misschien binnenkort in hun geschiedenisboeken dat het Amerikaanse systeem van de democratie door Mozes is geïnspireerd.

Welke stichtingen over heel de wereld zijn erg bekend geworden?

De belangrijkste financiering voor de Heritage Foundation is afkomstig van de Koch Brothers (natuurlijk) en Exxon/Mobil die 10’s van miljoenen hebben gegeven, in ruil voor het pushen van hun destructieve agenda’s. Zowel Exxon als de Koch’s staan bekend om hun zware financiële steun aan organisaties die de twijfel over de klimaatwetenschap bevorderen, het gebruik van fossiele brandstoffen aanprijzen en schone energie aanvallen op precedenten. De Heritage Foundation heeft een consistente rol gespeeld in het promoten van de olie ideologie. En de gebroeders Koch hebben CEO DeMint direct 86.000 dollar gegeven. Wie zei dat democratie niet te koop is?