Kredieten vergelijken

Moet je kiezen voor een persoonlijke lening? Of is een doorlopend krediet ook een goede oplossing?

Een persoonlijke lening vergelijken voor de lange termijn is een lening die kredietverstrekkers in staat stelt om op lange termijn geld te lenen aan mensen. Ze kunnen ook afkomstig zijn van kredietverstrekkers zoals banken, kredietverenigingen of online kredietverstrekkers, omdat kredietverstrekkers de neiging hebben om geld uit te lenen als langlopende leningen, tenzij ze kortlopende leningen verstrekken.

Kredietnemers kunnen een aanvraag indienen om geld te lenen door een leningmedewerker of -agent te zoeken, meestal te vinden bij kredietverlenende bedrijven, of ze kunnen een aanvraag indienen via de telefoon of zelfs online. De rentetarieven zijn afhankelijk van het bedrag van de lening, de aflossingstermijn – lang of kort – en de financiële status van de doorlopende kredieten vergelijken, of het gebrek daaraan.

Wat maakt Long-Term Loans anders dan Short-Term Ones?

Dat de krediettermijn meestal een langere periode omvat dan andere leningen, zoals kortlopende leningen, is het onderscheidende kenmerk voor persoonlijke leningen. Nu zijn bepaalde leningen gemakkelijker te verkrijgen door mensen met een redelijke kredietwaardigheid.

Twee soorten langlopende leningen

Er bestaan twee vormen van langetermijnleningen. Het zijn de gewaarborgde en de ongewaarborgde lening.

Eén: De gewaarborgde persoonlijke lening op lange termijn.

Een lener kan het grote bedrag van een langlopende persoonlijke lening aan land brengen door een waardevol bezit als onderpand of zekerheid aan de geldschieter te overhandigen. Dit kan zijn: auto, huis, aandelen en obligaties, of ander onroerend goed, etc. Als het gaat om het terugbetalen van de lening, kan dit een tijdsbestek van 5-25 jaar zijn. Omdat de terugverdientijd zo lang is, kan de kredietverstrekker de kredietnemer helpen om de maandelijkse betaling te verminderen. Zodra de lening op de vervaldag komt, kan de lener het onderpand of de zekerheid terugkrijgen nadat de lening is afbetaald.

Twee: De Ongedekte Lange Termijn Persoonlijke Lening

Aangezien deze persoonlijke leningen op lange termijn geen onderpand of zekerheid vereisen, worden ze ongedekte persoonlijke leningen genoemd. Natuurlijk helpen deze ongedekte leningen de kredietgeschiedenis te stimuleren, zolang de betalingen op tijd en volledig worden verricht zoals in het leningcontract is bepaald.

Ongedekte leningen kosten nogal wat meer aan rentekosten omdat ze ongedekt zijn. Dat is logisch, want de geldschieter heeft geen gewaarborgd eigendom om te verkopen als de lening ongedekt is. Het bedrag van deze leningen kan variëren van $1000 tot $25000.